Elke dag weer bijzonder

Bijzondere (foto)momenten vergen niet altijd een grote investering...

Bijzondere (foto)momenten vergen niet altijd een grote investering…

“Hoe bezorg je je gasten, elke keer weer, een geweldig leuke dag?”; dat is de kern van het toeristisch en recreatief bedrijfsleven. Een hele uitdaging; want alle bijzondere mensen hebben hun eigen wensen. En hoe krijg je de juiste aandacht voor juist jouw aanbod; …in een marktomgeving waarin nog heel veel andere partijen strijden om de aandacht van dezelfde klant.

Kiezen voor doelgroepen
Wie zich wil onderscheiden, moet keuzes maken. Als je product voor iedereen ‘wel aantrekkelijk’ is, dan is het waarschijnlijk voor niemand ‘echt bijzonder’. Kies daarom heel bewust voor een doelgroep. Leer deze groep goed kennen; alleen daarna kun je je aanbod voor deze groep echt bijzonder maken. Er zijn steeds betere middelen om de wensen van doelgroepen te achterhalen en voorkeuren objectief te meten. Maak daar ook gebruik van.

Levend Land brengt doelgroepen in kaart; en helpt u om de juiste keuze te maken.

Klanten binden
Elke regio, of ondernemer die iets bijzonders in huis heeft, wil dat wel van de daken schreeuwen. En dat gebeurt ook. Met als gevolg; heel veel lawaai, maar weinig effect. Deze tijd vraagt juist weer meer om een subtiele, en persoonlijke benadering. Wie de gast persoonlijk weet te raken, licht mijlen voor op zijn concurrenten. En nog enkele adviezen / randvoorwaarden voor een succesvolle promotie:

  • De promotie sluit qua stijl aan bij het werkelijke product.
  • De teksten en beelden zijn afgestemd op de doelgroep die je wilt bereiken.
  • Kies efficiĆ«nt je mix van promotie- en verkoopkanalen; en stem die ook op elkaar af.
  • Marketing is steeds meer 2-richtingsverkeer; Luister naar je gasten en betrek ze bij de ontwikkeling van nieuwe belevingen.
  • En dan een eigen stokpaardje; Mensen zijn je mooiste attractie. Dus laat vooral ook potentiĆ«le lotgenoten zien in je promotie.

Levend Land helpt u heel concreet om de promotiestrategie vorm te geven. Van strategische keuzes – …tot teksten en foto’s voor o.a. internet en andere publicaties.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *